تجهیزات اداری
آیا می دانید تجهیزات اداری چیست و شامل چه مواردی می شود. اگر اطلاعات کافی در این زمینه ندارید پیشنهاد می کنیم مطلب زیر را مطالعه کنید. تجهیزات اداری office Equipmentبه تمامی تجهیزات و لوازمی گفته می شود که بطور معمول، در ادارات، شرکت های خصوصی، دفاتر کسب وکار و هر فعالیتی که به نوعی به تجهیزات اداری نیاز دارد، مورد استفاده قرار میگیرند. به طور کلی وسایل مورد نیاز اتاق اداری شامل موارد متعددی می شود به طور مثال برخی از لوازم اداری شامل: کاغذ، منگنه، سوراخکن، قلم، حتی اثاث موردنیاز هر دفتر و اداره ای (به طور مثال صندلی، میز) و برخی دیگر از تجهیزات اداری شامل پرینتر، اسکنر و دیتا پروژکتور می باشد. هر کدام از این لوازم و تجهیزات اداری کاربردهای خاص خود را دارند که که در ادامه به کاربردهای دستگاه پرینتر، اسکنر و دیتا پروژکتور می پردازیم.
انواع تجهیزات اداری
اگر کارمند شرکتی هستید و هر روزه با سیستم های کامپیوتری یا اسناد و مدارک سرو کار دارید حتما به سراغ وسایلی از قبیل پرینتر، اسکنر، پروژکتور و... نیز رفته اید و یا اینکه حرفه شما به گونه ای است که دائما نیاز دارید فایل های دیجیتالی را چاپ کرده و از آن ها استفاده کنید. در واقع یک دستگاه پرینتر این کار را برای شما امکان پذیر خواهد کرد. اما اگر این دستگاه در دسترس شما نباشد برای چاپ اسناد خود می بایستی کار خود را رها کرده و به چاپخانه یا دفاتر فنی مراجعه کنید. اگر میخواهید در وقت خود صرفه جویی کنید بهتر است یک دستگاه پرینتر تهیه کنید.
در صورتی که قصد دارید برای شرکت خود تجهیزات اداری office Equipment خریداری کنید حتما خرید یک دستگاه پرینتر را در اولویت خود قرار دهید چراکه با وجود یک پرینتر در کنار دستتان، علاوه بر آنکه زحمت رفت و آمدهای بیرون از شرکت یا دفتر را کم می کنید، در زمان خود نیز صرفه جویی کرده و حتی دیگر نیازی نیست که فایل مورد نظرتان را برای چاپخانه ارسال کنید و منتظر دریافت اسناد چاپ شده خود باشید.
پرینتر
همانطور که می دانید به وسیله یک پرینتر، تصاویر یا متون و فایل های دیجیتالی به صورت برگه های سیاه و سفید و یا رنگی چاپ می شوند. ویژگی هایی که باید برای خرید یک پرینتر در نظر بگیرید شامل: سرعت، کیفیت چاپ، ظرفیت کاغذ و اندازه و وزن آن است.
اسکنر
اسکنر یکی دیگر از تجهیزات اداری office Equipment به شمار می رود و به تعبیری عملی عکس فرآیند پرینترها را انجام می دهد. اسکنرها به عنوان تجهیزات اداری قادر هستند تصاویر، متون با دست نوشته ها را به تصاویر دیجیتال تبدیل کنند. برای ورود عکس یا متن به رایانه باید از اسکنر استفاده شود. اسکنر شبیه به دستگاه فتوکپی است. اسکن انگشت و چهره و... نیز به وسیله اسکنرها انجام می شوند. اسکنرها، متون، تصاویر و یا دست نوشته ها را به صورت مجموعه ای از صفر و یک در می آورند و سپس به تصاویر دیجیتالی تبدیل می کنند. به همین دلیل است که در کامپیوتر و سایر دستگاه های دیجیتالی قابل نمایش و ذخیره سازی می باشد.
دیتا پروژکتور
گاهی اوقات به فراخور شرایط، پیش آمده که بخواهید کار خود را در جمعی از افراد در مکان های مختلفی از قبیل دانشگاه، محیط کاری و... ارائه کنید. بنابراین به یک دیتا پروژکتور نیاز دارید تا صفحه نمایش لپ تاپ شما را بر پرده ای که روی دیوار نصب شده، همراه با بزرگنمایی مناسبی منعکس کرده و برای همه افراد حاضر در جمع قابل رویت باشد. دیتا پروژکتور را معمولا پروژکتور، پروجکشن نیز می نامند.
جمع بندی
ایسوس سنتر ارائه کننده لیست تجهیزات اداری موردنیاز دفاتر کاری می باشد و جهت اطلاع از قیمت های خرید اینترنتی تجهیزات اداری نیز می توانید به لیست قیمت تجهیزات اداری مراجعه کنید. قبل از خرید لوازم موردنیاز دفتر کار و شرکتی که در آن فعالیت دارید، بهتر است حتما راهنمای خرید تجهیزات اداری را مطالعه کنید تا با اطلاع دقیق از لوازم مذکور خرید لذت بخشی را تجربه کنید.